Ekonomi

Denizcilik sektörü, mevzuat belirsizliğinin ortasında emisyonları azaltmanın yolunu arıyor

Küresel denizcilik sektörü, belirsiz bir mevzuat ortamında karbon ayak izini azaltmak için artan bir baskıyla karşı karşıya olduğundan, şu anda karbonsuzlaştırmaya doğru karmaşık bir geçiş sürecinde ilerliyor. Önde gelen denizcilik firmalarının yöneticileri, net sıfır emisyona ulaşmada kilit bir faktör olan büyük gemiler için daha temiz yakıtların benimsenmesine ilişkin net kuralların bulunmamasından duydukları endişeyi dile getirdiler.

Houston’da kısa süre önce düzenlenen CERAWeek enerji konferansında sektör liderleri daha temiz yakıtlara geçişle ilgili zorlukları tartıştı. Denizcilik sektörüne yönelik düzenlemeleri belirleyen Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO), sera gazı emisyonları konusunda, potansiyel olarak bir yakıt standardı ve emisyon fiyatlandırması içerebilecek bir ücretlendirme uygulamayı düşünmektedir.

Bu yönergeler halen tartışılmakta olup IMO’nun Eylül ayında yapılacak bir sonraki toplantısında kabul edilebilir ya da değiştirilebilir.

Denizcilik, dünya ticaretinin yaklaşık %90’ından ve küresel karbondioksit emisyonlarının yaklaşık %3’ünden sorumludur. Büyük gemilerin çoğu şu anda düşük maliyetli ve enerji yoğun olan çok düşük sülfürlü akaryakıtla çalışmaktadır. Sektör, uzun vadeli bir düzenleyici çerçeve olmadan alternatif yakıtlara uyum sağlamak için motorları yenileme veya yeni gemiler satın alma ikilemiyle karşı karşıyadır.

Yakıt seçimi konusunda kesin bir yönlendirme olmaması, şirketlerin yatırımlarını çeşitli yakıt seçeneklerine yaymak zorunda kalmaları nedeniyle maliyetlerin artmasına da yol açıyor. Sıfır emisyonlu amonyak yakıtlı güç sistemlerinde uzmanlaşan Amogy’nin CEO’su Seonghoon Woo, CERAWeek’teki bir panelde bu konunun altını çizdi.

Ayrıca, metanol ve amonyak gibi daha temiz deniz yakıtları, Asya’daki enerji santrallerinde kömürden uzaklaşma çabaları da dahil olmak üzere diğer endüstrilerden talep görmektedir. Bu durum, geçtiğimiz Perşembe günü Amerikan Denizcilik Bürosu CEO’su Christopher Wiernicki’nin de belirttiği gibi, bu yakıtların denizcilikte gelecekte kullanılabilirliği konusunda soru işaretleri yaratmaktadır.

Sektör daha net yönergeler beklerken, karbonsuzlaştırmaya giden yol karmaşık olmaya devam ediyor ve şirketler gelişen düzenlemeler ve piyasa talepleri karşısında yeni teknolojilere yatırım yapmanın risklerini tartıyor.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu