Teknoloji

Apple ‘insan deneyimini yok eden’ iPad reklamı için özür diledi

ABD merkezli teknoloji şirketi Apple, yeni iPad modeli için yayınladığı, tepki çeken reklamı için özür dildi. Söz konusu reklamda, aralarında bir piyano, metronom ve kitapların da bulunduğu pek çok nesne büyük bir hidrolik pres ile sıkıştırılıyor, sonunda tüm bu nesneler yok oluyor ve yerinde Apple’ın yeni iPad modelinin kaldığı görülüyordu.

‘SİLİKON VADİSİ’NİN LÜTFU İLE…’

Apple CEO’su Tim Cook’un da X (eski adıyla Twitter) hesabında yayınladığı videoda, ardından, “En güçlü iPad aynı zamanda en incesi” deniliyordu. İnsanlığın hünerlerini 5 milimetrelik bir nesnenin içine sıkıştırma iması ise sosyal medyada tepkiye neden oldu. Oyuncu Hugh Grant, X hesabından yaptığı açıklamada, reklamın ‘Silikon Vadisi’nin lütfu ile insan deneyiminin yok edilmesini’ temsil ettiğini yazdı.

ABD’li sinemacı Justice Bateman de X hesabından yaptığı paylaşımda, yapay zekanın sektör üzerindeki etkisini eleştirerek, “Apple neden sanatı paramparça eden bir reklam yaptı? Teknoloji ve yapay zeka, genel olarak sanat ve toplumu yok etmeyi amaçlıyor” dedi.

‘BU VİDEO İLE HEDEFİ ISKALADIK; ÜZGÜNÜZ’

The Guardian gazetesinin aktardığına göre, Apple, eleştirilerin ardından reklam için özür diledi ve burada bir ‘yanlış muhakeme’ yapıldığını kabul etti. Apple’ın pazarlama iletişimi başkan yardımcısı Tor Myhren, ticaret yayıncısı Ad Age’e gönderdiği yazıda şöyle dedi:

“Yaratıcılık, Apple’da bizim DNA’mızdadır; tüm dünyadaki yaratıcı kişileri güçlendiren ürünler tasarlamak bizim için inanılmaz derecede önemlidir. Amacımız her zaman kullanıcıların iPad üzerinden kendilerini ifade edecekleri ve fikirlerini hayata geçirecekleri pek çok yolu kutlamaktır. Bu video ile hedefi ıskaladık; üzgünüz.”

Reklam, Cook’un X hesabında ve YouTube’da kalmaya devam etse de Apple reklamı televizyonda gösterme planlarını iptal etti.

(DIŞ HABERLER SERVİSİ)

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu